طراحی لوگوی استاندارد چگونه امکان پذیر است؟

پیشتر هم گفته ایم، برای طراحی لوگو از ابزارهای اصلی برای درخشش در عرصه تجارت استفاده می‌شود. صاحبان کسب و کارهای مختلف به خوبی می دانند که برای هویت بخشیدن به کسب و کارشان به طراحی لوگوی استاندارد نیازمند خواهند بود. لوگو همان شناسه ای است که می تواند فعالیت تجاری شما را از سایرین متمایز سازد. ضمن اینکه هر لوگو پیامی را به همراه دارد که از برند به مخاطب انتقال پیدا می کند.

امروز با افزایش روز افزون سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، رقابت در این عرصه نیازمند برنامه ریزی و تلاش دو چندانی شده است. تردیدی نیست که با رشد نیازهای بشر، کسب و کارها نیز به موازات آن گسترش پیدا نموده اند. امروزه شاهد این موضوع هستیم که رقابت در هر زمینه اقتصادی حرف اول و آخر را تعیین می نماید که فعالان اقتصادی نباید از این موضوع غافل شوند. یکی از تکنیک هایی که بشر متمدن برای شناساندن  ومتمایز کردن خود با سایرین ایجاد نموده است؛ بحث طراحی لوگو می باشد. البته مفهوم لوگو به این مفهوم امروزی در طول تاریخ نبوده است ولی می ‌توان وجه های مشابهی از این موضوع را این حوزه پیدا نمود. باید توجه نمایید که مفهوم لوگو با مفهوم برند یا علامت تجاری و غیره دارای تفاوت کلی است ولی به طور کلی همه این موضوعات در جهت شناساندن کالا و خدمات شرکت، سازمان، نهاد ی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و . تعبیه شده اند.

 بدون شک اگر شما به هر مجموعه ای در زمینه های مختلف از جمله ی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و . توجه نمایید؛ متوجه خواهید شد که همه این مجموعه ها دارای لوگوهای ویژه خود می باشند که معرفی آنها را به مخاطب به شکل و شمایلی جذاب و گیرا به انجام می ‌رساند.

اهمیت لوگو بر همگان مشهود است. تا جایی که این روزها تمامی ارگان ها و سازمان های مختلف از یک لوگوی منحصر به فرد برخوردار هستند. عموما لوگوهای ارگان های مهم و بزرگ به طور کاملا استاندارد طراحی می شوند. لوگوهای استاندارد به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. اگر به تازگی وارد حوزه طراحی لوگو شده اید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. چون ما در ادامه مواردی را که به طراحی یک لوگوی استاندارد منجر می شود، ذکر خواهیم کرد.

موارد مهم در طراحی لوگوی استاندارد در یک نگاه

  • اجتناب از پیچیدگی ها
  • توجه به تناسب ها
  • توجه به اجزای مختلف در ساختار اصلی
  • استفاده از مفاهیم ساده و سبک
  • استفاده از تبلیغات

چرا در طراحی لوگوی استاندارد باید از پیچیدگی ها اجتناب کرد؟

تحت هیچ شرایطی به دنبال طرح های پیچیده و آشفته نباشید. در صورتی که در طراحی خود از المان های پیچیده استفاده کنید، باید این را بدانید که هیچ وقت به یک طراح حرفه ای و مشهور تبدیل نخواهید شد. بر طبق استانداردهای جهانی، یک لوگوی ایده آل باید کاملا ساده باشد. زیرا سادگی خیلی بهتر نگاه را به خود جذب می کند. لوگوهای حرفه ای در عین سادگی از صراحت کافی نیز برخوردار می باشند.

استفاده از رنگ های مختلف و متنوع در یک طرح می تواند منجر به شلوغی آن شود. لذا توصیه می کنیم در طراحی های خود از رنگ های محدودی استفاده نمایید. رنگ هایی که به خوبی با حوزه فعالیتی مشتری همخوانی داشته باشند.

چرا باید در طراحی لوگوی استاندارد به تناسب ها توجه داشته باشیم؟

بدیهی است برای اینکه بتوان نگاه مخاطب را جذب کرد، باید لوگویی طراحی نمود که از تناسب های استاندارد برخوردار باشد. هیچ گاه لوگوهای پهن، باریک، بلند و یا کوتاه زیبا و چشم نواز نخواهند بود. لوگویی استاندارد قلمداد می شود که از طول و عرضی متناسب برخوردار باشد. لوگوهایی که تناسب خوبی ندارند، از دید بیننده آشفته و ناواضح خواهند بود. البته که لازم نیست طرح لوگو همواره قرینه باشد. هیچ بایدی در این زمینه وجود ندارد. اما باید در ساختار اصلی طراحی به نسبت طلایی توجه ویژه داشت. به طوری که طرح مورد نظر از تناسب خوبی مابین طول و عرض برخوردار باشد.

یادتان باشد برخی از اشکال هندسی نسبت به سایرین از جذابیت بصری بالاتری برخوردار هستند. به عنوان مثال می توانید برای اینکه طرحتان از جلوه های بصری بیشتر و بهتری برخوردار باشد، از دایره یا مربع استفاده کنید.

همواره به اجزای مختلف در ساختار اصلی لوگو توجه داشته باشید!

در برخی از مواقع مشتری تمایل دارد تا از اشکال هندسی در کنار متن استفاده شود. در این شرایط بهتر است تا برای هر یک از این اجزا به صورت جداگانه وقت گذاشته شود. پس از اینکه توانستید به بهترین طرح از اشکال هندسی و متن برسید، انها را به مدل های مختلف در کنار بچینید تا در نهایت بهترین طرح و نتیجه حاصل شود.

چرا باید در طراحی لوگوی استاندارد از مفاهیم ساده و سبک استفاده کرد؟

تمامی افرادی که صاحب لوگویی منحصر به فرد هستند، از این المان به منظور انتقال مفهوم و پیام خود به مخاطب استفاده می کنند. عده ای از طراحان تصور می کنند در صورتی که در طراحی لوگو چندین ایده را با هم ترکیب کنند، نتیجه بهتری حاصل می شود. در صورتی که این باور درست نیست. اگر چندین ایده با یکدیگر تلفیق شوند شاید هیچ کدام آن جور که باید، جلوه نکنند. ضمن اینکه ترکیب ایده ها می تواند به میزان چشمگیری از سادگی لوگو بکاهد. لوگوهایی که ترکیبی از چند ایده هستند عموما گیج کننده و پیچیده جلوه می کنند و مفاهیم را آنطور که انتظار می رود به مخاطب القا نمی کنند. لذا بهتر است در هر طرح استاندارد از حداکثر دو ایده کمک گرفته شود. بدین ترتیب خروجی کار ساده و جذاب خواهد بود.

چرا باید در طراحی لوگوهای استاندارد به تبلیغات توجه کنیم؟

پس از اینکه طراحی لوگوی استاندارد به پایان رسید، باید به دنبال راهی باشیم که بتوانیم با استفاده از آن طرح مورد نظر را در ذهن مخاطب ماندگار کنیم. ورود به حوزه تبلیغات بهترین اقدامی است که می توان در این بخش انجام داد. تبلیغات دامنه گسترده ای دارد. لذا شما می توانید از تلویزیون، بنر، آگهی های چاپی و … استفاده کنید. هر چیزی که نگاه بیننده را به لوگو جذب کند، بر ثبت و نگهداری لوگو در ذهن ها اثر می گذارد.

توصیه می کنیم به دنبال تبلیغاتی باشید که بیشترین تماس را با نگاه مخاطب داشته باشد. زیرا هر چه این تماس بیشتر باشد، زمان ثبت در ذهن ها کاهش پیدا می کند.

البته لازم به ذکر است که طراح لوگو هیچ مسئولیتی در مورد تبلیغات یک برند ندارد و نمی تواند برای آن برنامه ریزی داشته باشد. اما اگر تبلیغات حرفه ای پس از طراحی لوگو آغاز شود، میتوان پله های موفقیت را با سرعت بیشتری طی کرد. طراحان حرفه ای با توجه به آینده یک برند دست به طراحی می زنند. لذا طراحان موفق لوگوهایی طراحی می کنند که بتوان برای حداقل ۳۰ سال آینده روی آنها حساب کرد.

 

 


اخبار سایت بلگ بیست طراحی ,استاندارد ,لوگو ,استفاده ,لوگوی ,توجه ,لوگوی استاندارد ,طراحی لوگوی ,طراحی لوگو ,اشکال هندسی ,ساختار اصلی ,طراحی لوگوی استاندارد ,استاند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

حرف هاي من باشد براي نگفتن..:)) دفتر خاطرات https://www.hannahclothing.ir/ کالای ارزان علم و دین تته پته | لازمه ی دانسـتن هر چی بخوای هست خرید اینترنتی انواع ریموت کنترل جرثقیل امداد باتری